Speltherapeuten

Irma van den Oudenrijn

Mijn achtergrond ligt in het basisonderwijs, waar ik als leerkracht jarenlang ervaring heb opgedaan met kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar. Als leerkracht vond ik het heel belangrijk dat een kind lekker in zijn vel zat. Dan pas kon het leren. Sommige kinderen hadden echter meer hulp nodig. Daarom besloot ik in 2009 de opleiding Speltherapie te gaan volgen. In 2012 ben ik in Vleuten gestart met mijn Speltherapie praktijk genaamd: Spelkracht.

Ik werk graag met kinderen. De eigenheid van elk kind maakt het werk zo boeiend en interessant. Ik wil kinderen helpen zich goed en gelukkig te voelen en hun eigen kracht te leren ervaren.

Samen met ouders, leerkrachten, verzorgers of eventuele andere begeleiders ga ik op zoek naar datgene wat een kind nodig heeft. Juist het bundelen van elkaars krachten kan zoveel meerwaarde creëren voor een gezin en het kind.

De kracht van het kind, de kracht van het spel, het bundelen van elkaars krachten. Vandaar de naam: Spelkracht

Bibian van Houten

Tijdens mijn studie Drama, Community Theatre and Media aan Winchester University kwam ik in aanraking met (jonge) kinderen die vastliepen in hun ontwikkeling. Ik ontdekte de kracht van spel en drama en het therapeutsich effect dit kon hebben op de kinderen. Om me hier verder in te verdiepen ben ik Play Therapy gaan studeren aan Canterbury Christchurch University. Een intensieve, verdiepende en praktijkgerichte opleiding. Sinds mijn afstuderen heb ik ervaring opgedaan binnen het speciaal basisonderwijs, bij het Eindhoven’s Psychologisch Instituut, openbaar onderwijs en binnen diverse speltherapie praktijken in en om Utrecht.

Als therapeut ben ik nieuwsgierig naar de oorzaak van het gedrag van een kind. Middels spel verbind ik mij met een kind om zo samen, vanuit veiligheid en aandacht, zijn of haar uitdagingen aan te gaan. Ik werk graag praktisch, samen met ouders en leerkrachten. Om zo met zijn allen om een kind heen te gaan staan en het kind het vertrouwen te geven zijn of haar eigen pad te bewandelen.